Prison Break The Conspiracy

28 Nisan 2010









Prison Break: The Conspiracy dizi ile farklı bir senaryoya sahip. Michael Scofield gibi karizma bir karakteri malesef yönlendiremiyoruz. Oyunumuzun ana karakteri Tom Paxton adındaki bir ajan. Üstelik görevi de Michael Scofield'ın kardeşi Lincoln Burrows'u hapishaneden kaçırmasını engellemek. Tom Paxton göstermelik olarak hapishaneye düştükten sonra Scofield hakkında bilgi toplamaya başlıyor. Bunun için hapishanede girmedik yer bırakmayan Paxton, diziden hatırlayacağımız bir çok suçlu ile de işbirliği yapmak zorunda kalıyor. Tabi onun bir ajan olması hapishanenin zor şartlarından etkilenmeyeceği anlamına gelmiyor. En az o da diğer mahkumlar kadar tehlikede, çünkü gardiyanlar bile onun bir ajan olduğunu bilmiyor. Michael Scofield ile aynı tutuklu otobüsüyle Fox River'a gelen Paxton'ın macerası diziyi sevenler için muhteşem bir fırsat olabilirdi. Dizinin atmosferini bambaşka bir açıdan hissetme ve Scofield'ın çabalarına tanık olma düşüncesi bile çok çekici geliyor. Tabi oyunun yapımcısının ortaya çıkardığı işin kalitesi düşük olunca çekicilikten ziyade iticilik özelliğine sahip bir oyunla karşılaşıyorsunuz.
 Oyundaki hapishane doğal olarak dizideki ile benzer bir şekilde tasarlanmak istenmiş. Koğuşlar, bahçe vs dizidekine benzediğini söyleyebilirim. Bunun dışında çok da benzerlik bulunmuyor, ama yine de gitmek istediğiniz mekanları bulmakta zorlanmıyorsunuz. Paxton ile koğuşumuzdan çıkar çıkmaz ekrandaki haritadan nereye gideceğimiz konusunda yönlendiriliyoruz. İlk bölümleri anladım da oyunun tamamında bu yönlendirmenin bulunması hangi dahinin işi onu anlamadım. Doğrudan tam çözüm verselerdi daha iyi olurdu. Paxton'ın bütün araştırmalarında nereye gideceğimiz haritada gösteriliyor. Yani bu ajan hapishanede doğmuş büyümüş gibi bir hisse kapılıyorsunuz. Sadece nereye gideceğiniz söylense yine oyuna katlanma ihtimaliniz olabilirdi. Bir de neyi nasıl yapacağımız da anlatılıyor. Bütün oyunu bir alıştırma bölümünü oynuyormuş gibi hissediyorsunuz. Örneğin tutunmamız gereken duvar kenarları, borular veya üstünden atlamamız gereken çitlerin köşeleri neden sarı renkte yapılmış oyunun yapımcısına sormak lazım. Bize her yapacağımızı söyledikten sonra oyunu biz niye oynuyoruz? Bir de menüde 3 farklı zorluk seçeneği sunmuşlar. Bunu da sadece vasat dövüş sahneleri için yapmışlar sanırım.










                                                   

Reklam